De laatste dagen krijgen we van onze klanten veel vragen of we een melding op hun website of webshop willen plaatsen omtrent de coronacrisis. Maar hoe laat je jouw bezoekers duidelijk op je website weten dat je tijdelijk gesloten bent? Of hoe kun je zonder webshop toch online diensten en producten tijdelijk het beste aanbieden? Via deze blog geven we je enkele tips.
Tijdelijke melding op je website
Voor onze klanten hebben we meerdere oplossingen bedacht. Welke het beste bij jouw website past is afhankelijk van meerdere factoren. De meest voor de hand liggende oplossing is om tijdelijk een pop-up op je website te plaatsen met de coronamededeling. Deze pop-up melding is meteen mobiel geschikt wat dus betekent dat deze zich aanpast op alle gangbare mobiele apparaten. Deze pop-up kan snel worden ingericht en laten we hopen ook weer snel door ons te worden verwijderd. Daarnaast kunnen we op je website een duidelijke knop maken met extra informatie.
Maak een extra nieuwspagina. Heb je veel communicatie over de coronacrisis? Bijvoorbeeld als school, accountant of kinderopvangorganisatie? Overweeg dan om een extra nieuwspagina aan te maken met al het nieuws omtrent het coronavirus. Wanneer je al een blogpagina hebt dan is het vrij eenvoudig om een extra categorie aan te maken. Deze kun je dan op een aparte nieuwspagina publiceren zodat je al je coronanieuws overzichtelijk bundelt.
Digitaliseer je aanbod. Zijn je fysieke afspraken noodgedwongen geannuleerd? Zorg dat je jouw aanbod digitaliseert en bied online trainingen en/of afspraken aan met een tool welke gekoppeld is aan je website. Dit kan bijvoorbeeld met Youtube of met een Learning Management Systeem (LMS), ofwel online leeromgeving. Afspraken kun je daarnaast ook heel makkelijk houden met Microsoft Teams. Hiermee kun je prima 1 op 1 of in teamverband videogesprekken voeren.
Zorg voor een online bezorging. Heb je een restaurant of winkel en bied je tijdelijk bezorging aan? Zorg dat bezoekers online kunnen bestellen op je website. Dit kan ook zonder een webshop! We adviseren om dan gebruik te maken van een formulier gekoppeld met een betaalmethode zoals bijvoorbeeld iDEAL.
Pas je verzendkosten aan. Overweeg om de verzendkosten in je webshop tijdelijk te verlagen of zelfs gratis aan te bieden. Hiermee maak je het voor bezoekers extra aantrekkelijk om in jouw webshop te bestellen.
Neem nu de tijd voor je website. Neem je website eens grondig door. Mogelijk heb je daar nu tijd voor en zie je kansen voor de toekomst?
Wij hopen dat je iets hebt aan de bovenstaande tips. Heb je hulp nodig of wil je meer weten? We helpen je graag. Neem contact met ons op, dan kijken we wat wij voor je kunnen betekenen.
Van Laarhoven ICT
Julianastraat 66
5087 BB Diessen
Tel. 013 504 1888
Ma. t/m Vr. - 8:00 - 17:00 uur
Onze servicedesk is op werkdagen telefonisch bereikbaar van 8:00 - 17:00 uur.
Tel. 013 504 1888